Bestellen

Ja, dit doen wij om fouten in verzending zo veel mogelijk te voorkomen. Het zou zonde zijn als het pakket meerdere keren moet worden verzonden omdat er per ongeluk foutieve aflever informatie wordt gegeven door bijvoorbeeld het gebruik van automatisch aanvullen of een typfout. Helaas is onze ervaring uit het verleden dat er pakketten grote vertraging oplopen of naar ons terug worden verzonden omdat het niet kan worden afgeleverd bij de klant. Uiteraard proberen wij het aanmaken van een persoonlijk account zo eenvoudig mogelijk te maken door alleen een wachtwoord te hoeven aanmaken tijdens het bestelproces. (De overige factuur en  aflever gegevens zijn altijd nodig om te bestellen).  Het aanmaken van een eigen account heeft diverse voordelen.

  • Je hoeft maar 1 keer je gegevens in te vullen, alle volgende keren volstaat het invullen van je inloggegevens en kun je direct bestellen.
  • Je kan altijd terug kijken in je geschiedenis en zo zien wat je eerder al besteld hebt.
  • In de geschiedenis kan je de gewenste producten aanklikken en opnieuw bestellen.
  • Of je kan de gehele bestelling in 1 keer opnieuw bestellen door op “opnieuw bestellen” te klikken.

U kunt gemakkelijk producten toevoegen aan uw winkelmandje. Aansluitend klikt u op het winkelmandje daar kunt u het gewenste aflever adres en aflever moment  en ook de betaalmethode selecteren.

Dit gaat helaas niet. Tijdens de Black Friday Deals periode geven wij zulke bijzonder hoge kortingen (op bijna al onze producten) dat het niet mogelijk is om hier nog meer korting op toe te passen. Maar niet getreurd, je hebt immers al een gouden deal te pakken tijdens deze periode.

Algemeen

Een logische vraag! Wij houden van openheid . Wij zijn onderdeel van een grote groep aan bedrijven genaamd Summma. 26 jaar geleden werd Summma opgericht en begon kauwbotten te produceren. Europa is een relatief nieuwe markt , het bedrijf heeft zich in mei 2020 gevestigd in Nederland.

Absoluut en op alle vlakken, met een eigen waterreiniging faciliteit en recycle processen is Summma een verantwoordelijk bedrijf te noemen. Elke gram aan grondstof word volledig gebruikt. Summma heeft een hoog verantwoordelijkheidsgevoel. Dit blijkt uit de certificeringen welke het bedrijf heeft, en het feit dat het in 26 jaar uitgegroeid is tot een bedrijf met 1200 man personeel. Alleen wanneer je tevreden personeel hebt kun je dit bereiken namelijk. Het personeel word getraind, krijgt carrière kansen en opleidingen en eerlijk loon. Er wordt dagelijks maar 1 dagdienst gedraaid en geen ploegen, tevens worden de weekenden en feestdagen gerespecteerd. Summma produceert volledig op het niveau van menselijke consumptie en is hiermee een koploper in het klassement.

Als mens weten mij inmiddels heel goed wat verantwoorde consumptie betekent. We weten dat teveel suiker, zout, gluten, kunstmatige geur en kleurstoffen niet goed voor ons zijn. Maar toch geven we het massaal aan onze huisdieren omdat vaak niet op de producten staat wat er überhaupt in zit en mensen niet weten wat nou wel of niet goed is voor hun huisdier. Door het unieke concept qua verpakken willen wij een verandering teweeg brengen en niet bijdragen aan de veel te grote berg afval die we jaarlijks met z’n allen produceren.

Deze zijn heel divers, wij gaan ons richten op uitbreiding van het aanbod voor andere dieren dan de hond alleen, maar ook unieke concepten qua producten welke wij in ontwikkeling hebben. De filosofie zal altijd centraal staan en blijven staan en daarbinnen breiden wij uit. Wij beginnen in de Benelux en hopen uiteindelijk in de gehele EU het concept te lanceren.

Er zijn genoeg andere leveranciers/merken die (deels) verantwoord werken en dit applaudisseren wij toe. Wat ons onderscheid is het feit dat wij zelf de producent zijn van de producten en daarmee “fabrieksgarantie” geven. De meeste merken kopen in bij een producent en hebben zelf totaal geen invloed of toezicht op de productie hiervan. Wij hoeven nooit onze producten te laten testen op het gebruik van chemicaliën of zware metalen omdat wij prima zelf weten wat er wel of niet gebruikt word in de productie. Als wij iets zouden vermelden wat niet zou kloppen of ondermaatse kwaliteit zouden leveren, dan heeft de hele groep daar last van. Van A tot Z zorgen wij dus dat het klopt wat we zeggen en leveren, wij hebben voedingsdeskundigen en veterinairs in huis om dit mede te verzorgen.

Bezorging

Wij streven er (op werkdagen, ma-vrij) naar om binnen 24 uur na ontvangst bestelling, het pakket bij u af te leveren. Meestal kunnen wij indien voor 16.00u besteld, dezelfde dag het pakket nog naar jou verzenden. Op officiële feestdagen zijn wij gesloten en zullen wij je bestelling de eerst volgende werkdag aan de vervoerder aanbieden. Wij maken gebruik van GLS voor de aflevering. Op sommige zaken hebben wij geen invloed zoals weekenden, feestdagen welke tot vertraging bij de bezorgdienst kan lijden.

Bij het verzenden van uw pakket word u op de hoogte gesteld van het verdere proces door middel van een mail met een track & trace nummer. Hiermee kunt u de bestelling volgen. Tijdens het bestelproces kunt u ook een specifieke dag en tijd vastleggen voor bezorging. Mocht uw pakket onverhoopt binnen drie dagen niet geleverd zijn, neemt u dan contact met ons op en wij zullen de status voor u verifiëren.

LET OP: GLS biedt sinds kort de mogelijkheid voor neerzettoestemming. Houd er rekening mee dat wanneer u hiervoor kiest, wij geen enkele verantwoordelijkheid meer kunnen nemen voor eventuele zoek geraakte pakketten. Wij raden deze optie dan ook ten zeerste af.

Producten

Er zijn veel verschillende factoren die van belang zijn wanneer het gaat om het uitzoeken van het juiste product voor uw hond. De leeftijd, het ras, de grootte en gewicht. Een te groot product voor een kleine hond of een te klein product voor een grote hond is om diverse reden niet ideaal. Hierin hangt het ook nog erg af wat de hardheid van het product is. Bij alle producten staat omschreven voor welk type hond het product geschikt is. U kunt echter uw hond als geen ander en weet hoe hij eet. Wij staan u dan ook graag te woord via de mail, op whatsapp of telefonisch om de mogelijkheden te bespreken.

Onze productielocaties zijn GFSI en IFS-food gecertificeerd. Dit is uniek in deze markt , en openbare informatie. Bij vertrek in Mexico, en aankomst in Nederland worden de goederen door SENASICA en het NVWA getest op salmonella en enterobacteriaceae. Alleen wanneer deze veilig zijn bevonden dan worden de goederen vrijgegeven. Er worden door ons nooit schadelijke middelen gebruikt zoals chemicaliën, metaalzouten of zware metalen. Hadden wij dit wel gedaan dan waren we niet GFSI/IFS gecertificeerd. Daarnaast hebben wij veterinairs in dienst welke alle processen monitoren en analyses uitvoeren.

Ten eerste, voldoende water beschikbaar hebben in de hond zijn omgeving. Onze producten hebben maximaal een percentage van 10% vocht. Gedroogde producten zorgen voor een langere houdbaarheid en zeer lage kans op bacteriële besmetting. Uw hond zal wel na het kauwen dorstig zijn. Of het nou een product is wat van ons vandaan komt of elders, wij adviseren altijd om een hond alleen te voeden of een snack te geven onder toezicht. U kent het gedrag van uw hond het beste, als een hond schrokkend eet of kauwt dan is het uitzoeken van het juiste product voor hem/haar nog belangrijker.

Dit is iets wat voor kan komen. Onderhuids bindweefsel bestaat bijvoorbeeld voor 86% gemiddeld uit het eiwit “collageen”. Wanneer uw hond dit nog niet eerder heeft gegeten kan het zijn dat de maag en darmen hierop reageren. Wij raden dan ook aan om uw hond de juiste hoeveelheid te geven. Bij grote producten bovenal betekent dit dat u beter het bot na het eten van een derde of de helft bijvoorbeeld even weg kan leggen.

Wij gebruiken een algemene classificatie. Waar we naar kijken is de hardheid van het product bovenal. Honden met hun gebit in ontwikkeling kunnen beter niet op hele harde producten kauwen van bijvoorbeeld hoorn. Wat belangrijk is in deze is om goed te kijken naar de grootte van de hond en het product. Wij raden bovenal voor pups de staven aan.

Een klein product is niet per definitie niet geschikt voor een grote hond. Het hangt vooral van zijn manier van eten af. Kan een hond een product bijna geheel in zijn mond nemen dan raden wij dit af om blokkade te voorkomen. Hoe gulzig een hond is zou hier voor de consument bepalend in moeten zijn. U kent uw hond het beste, wij geven algemeen advies en staan klaar om u te adviseren bij twijfel.

Ja, in ons geval is dit zo. Er zijn veel producenten die goedkope “fillers” gebruiken zoals granen en rijst. Deze voegen geen voedingswaarde toe voor de hond maar wel veel koolhydraten. Wij willen mensen een bewuste keuze-opties geven. Onze Paw&Pantry lijn is juist koolhydraatrijk namelijk.

Ja dat is veilig, de producten gemaakt van onderhuids bindweefsel hebben allemaal een vochtpercentage van onder de 10%. Veel lager en het bot zou gaan kruimelen, veel hoger en de kans op bacteriële ontwikkeling word groter. Deze producten worden bij elkaar in 1 zak gedaan welke u zelf weer dicht kunt knopen. De vlees producten worden in kraft papier gedaan en bij uitzondering in een apart kleiner plastic zakje gemaakt van PLA. Er komen dus geen  kopkaarten of krimpfolie bij kijken en zo min mogelijk labels. In de supermarkt is het een vereiste dat dit allemaal wel word gedaan. Merken kiezen dan vaak voor goedkope verpakkingsmaterialen en niet de verantwoorde welke gerecycled kunnen worden.

Nadat het product in Mexico geproduceerd is gaat het door een kwaliteitscontrole. Hetzelfde gebeurd in ons distributiecentrum nogmaals, elk product word namelijk met de hand in de doos gedaan. Mocht er onverhoopt toch iets afwijken van hetgeen u verwachtte te ontvangen , dan vragen wij u contact met ons op te nemen zodat een passende oplossing besproken kan worden.

Dat is mogelijk, de eventuele lengte die bij een product staat aangegeven mag worden gezien als een indicatie. De producten die wij produceren zijn (en blijven) van natuurlijk materiaal die door het drogen soms kunnen krimpen of iets krom kunnen trekken en daardoor iets groter of kleiner uitvallen dan staat aangegeven. Mocht het verschil wel heel groot zijn, neem dan contact met ons op dan kijken wij samen naar een oplossing.

Ja, dit is helemaal oké, het eventuele kleurverschil t.o.v. de foto’s op onze website is heel normaal. De producten die wij produceren zijn (en blijven) van natuurlijk materiaal. Daarom kan ook een licht kleursverschil voorkomen tussen de kauwsnacks. Niets om je zorgen over te maken dus!

Wij binden sommige producten met groene elastiek bij elkaar zodat je de producten gemakkelijk van elkaar kan onderscheiden en dus ook weet welk product favoriet is bij je hond. Deze kunnen soms qua kleur op elkaar lijken omdat wij geen kleurstoffen toevoegen.

Het bijzondere aan deze elastieken is dat ze zijn gemaakt van 100% natuurrubber. Tijdens de fabricage zijn geen vulmiddelen toegevoegd, waardoor het elastiek niet scheurt maar juist bijzonder langdurig meegaat en goed elastisch blijft. Zelfs na veelvuldig gebruik! Als je een los elastiekje even niet gebruikt, kun je het bewaren en gebruik je het elastiekje zo een andere keer weer. Deze elastiekjes zijn FSC gecertificeerd en ook Fairtrade.

Wij geven onze Aware Pet Products klanten de garantie dat wij enkel en alléén veilige runderhuid kauwproducten aanbieden. De runderhuiden gebruikt in de kauwproducten van Aware Pet Products worden zorgvuldig geselecteerd en grondig gereinigd met een veilige hoeveelheid waterstofperoxide om bacteriën te doden. Dit proces verzekert een zuiver product zonder nare geur of